"Ik hou graag een vinger aan de pols"

Gerard Klein Heerenbrink

"Verplicht kan ook leuk zijn"

Petra Klein Heerenbrink

Een gezond evenwicht tussen mens en organisatie

Gerard Klein Heerenbrink, directeur

“Adviseren is één, maar ik hou ook graag een vinger aan de pols.”

“Alles draait om mensen en daarom heb ik mensen altijd al centraal gesteld. En mensen hebben erkenning nodig; dan zijn ze bereid om een flinke stap verder te doen. Dat herken ik natuurlijk ook bij mezelf. Door mijn langdurige achtergrond bij de gemeentelijke overheid, ook als interimmanager, heb ik mezelf op een gegeven moment ontwikkeld tot een allround vraagbaak op het gebied van wet- en regelgeving én procesbegeleider.

Verder hou ik alle actuele ontwikkelingen scherp in de gaten rond zaken als verzuim, werkgeversverplichtingen en risico-inventarisatie. Ze noemen me wel eens gekscherend het kenniscentrum van het bedrijf. Maar klanten waarderen het wél en maken er graag gebruik van. Het geeft me een enorme drive om dat stapje verder te gaan en om klanten nog dezelfde dag verder te helpen met bepaalde kwesties. Daarná hou ik trouwens graag een vinger aan de pols, als dat in het belang is van de klant en de medewerker. Dat zorgt alleen maar voor win/win situaties.”

Petra Klein Heerenbrink, accountmanager

“Ook al is iets verplicht; het kan wel degelijk een leuke ervaring worden.”

“Veel van onze dienstverlening heeft te maken met een wettelijke verplichting voor een bedrijf. Zo organiseer ik de BHV- (Bedrijfshulpverlening) trainingen.

Persoonlijk schep ik er altijd een groot plezier in om deze trainingen ook daadwerkelijk leuk te laten worden. Dat is toch prachtig? Dat mensen de ervaring krijgen dat als iets verplicht is, het voor hetzelfde geld ook erg leuk en gezellig kan zijn? Onze trainers hebben diezelfde insteek.

Wij merken regelmatig dat cursisten om die reden ook graag terugkomen, bijvoorbeeld voor de jaarlijkse herhaling. En daarvoor doe ik het. Deze kwaliteiten komen mij natuurlijk ook goed van pas in contacten met bedrijven, die belangstelling tonen voor onze dienstverlening.”